
Na początku naszych dzisiejszych zajęć przygotowaliśmy potrzebne do tego doświadczenia materiały po czym posadziliśmy rzeżuche(w szalkach). Natępnie przygotowaliśmy rostwory soli o różnym stężeniu procentowym i codziennie powadziliśmy obserwacje, i podlewaliśmy rośliny.
Sprawozdanie:
Imię i nazwisko;
Cała grupa
Miejscowość:
Sierosław
Nazwa (tytuł) i rodzaj badania(obserwacja, eksperyment):
Badanie wpływu różnej koncentracji roztworu soli na proces kiełkowania i rozwoju roślin
Problem badawczy:
Czy stężenie roztworu soli ma wpływ na kiełkowanie i rozwój roślin?
Hipoteza;
Im wyższe stężenie soli w roztworze, tym mniejsza szybkość wzrostu siewek
Materiały:
5 szalek, wata, nasiona rzeżuchy, sól, woda
Przebieg badania:
Na początek wypełniliśmy szalki watą. W każdej z nich zasadziliśmy po 30 nasion. Przygotowaliśmy roztwory
o stężeniu procentowym: 0,1%, 1%, 2,5% i 5%, a przez kolejne 2 tygodnie podlewaliśmy rośliny odpowiednim roztworem
Spostrzeżenia(wyniki badania i ich analiza):
Wyniki są w tabeli
Wnioski:
Najwięcej roślin wykiełkowało podlewanych roztworem 0,1%, a najmniej roztworem 5%-owym
Data:
Podpis:
Dziękuję za udostępnienie . Publikacja pomogła mojej córce.
OdpowiedzUsuń